Rok 2022 ve Vuch mohu zhodnotit stručně následovně: i přes obavy na počátku roku jsme na jeho konci velice spokojeni. V současné nepříznivé ekonomické situaci, kdy mnoho e-shopů či fashion značek hlásí meziroční pokles či minimální růst, se nám podařilo růst o cca 50 %. Což je v e-commerce, a navíc fashion segmentu, téměř zázrak.
Domnívám se, že za úspěchem stojí kombinace našeho produktu a služeb. Sázíme na vlastní vývoj a vytříbený design, ale i na výrazné barvy a barevné kombinace. Jedním z nejpopulárnějších produktů jsou například puntíkaté peněženky, které se drží na vlně popularity již několik let. Čistý design a výraznou barvu má také dámská peněženka ze syntetické kůže Zippy Collection Violetie Vida, která získala ocenění Peněženka roku v soutěži Shoproku.cz portálu Heureka.cz. Co se týká služeb, zde si naše zákazníky hýčkáme, staráme se a pečujeme o ně. Připravujeme speciální akce, slevy, dárečky. A to je další klíčový důvod, proč si myslím, že jsme úspěšní.
Jak vidím rok 2023?
Stále více zákazníků se bude pečlivěji rozmýšlet, co si koupí a nekoupí. A budou ještě více hledět na cenu. Úspěšný podle mě bude ten, kdo nabídne něco extra. A také ten, kdo poslední roky nepodcenil kvalitu svých služeb a zákazníky si předcházel.
Určitě se také ukáže, že někteří hráči, kteří v minulosti slepě věřili na neustálý boom a vše předimenzovali, pocítí problémy. My, i když jsme za poslední tři roky firmu takřka zšestinásobili, tak jsme se vše snažili dělat s rozumem. Aby vše vycházelo a byli jsme připraveni na všechny scénáře.
Ve Vuch se v roce 2023 chceme mnohem více zaměřit na zahraniční trhy, protože tam vidíme velký potenciál. Ve velkoobchodě a u našich partnerských obchodů budeme klást mnohem větší důrat na prezentaci našich produktů (samostané regály), připraveny máme také dvě nové limitované edice (Sharlota a Josef Rataj).
Tím, jak rosteme, budeme řešit i jiné otázky: větší skladové prostory nebo rekonstrukci kancelářských prostor, aby měli své místo i noví zaměstnanci, které nabíráme.